حدس بزنید این ویدیوهای بازسازی شده الهام گرفته از کدام فیلم ها هستند!

Film4 یک شبکه تلویزیونی و همچنین یک شرکت تهیه و تولید فیلم است که مدتی پیش برای شناساندن لوگوی جدیدش دست به ابتکار عمل جالبی زد. این شبکه تلویزیونی برای ساخت سکانس های میان برنامه خود از فیلم های سینمایی الهام گرفته و با تلفیق جلوه های ویژه میدانی و رایانه ای صحنه ای از یک فیلم را بازسازی نموده است. ببینید:

تهیه و تولید این سکانس های میان برنامه را استودیو ManvsMachine برای کانال Film4 به عهده گرفته است. “مایک آلدرسون” و “کرتیس بایگنت” کارگردانان پروژه درباره این پروژه می گویند:

می خواستیم سکانس های میان برنامه ظاهری سینمایی داشته باشند تا نشان دهیم که کانال ما حامی فیلم و سینماست. از ابتدای کار چند سناریو در ذهنمان داشتیم. اما بعد تعدادشان را به پنج رساندیم، البته قصد داریم در آینده تعداد بیشتری از این سناریوها را بسازیم. صحنه ها را طوری انتخاب کردیم که هر کدام حس و حال خاصی را منتقل کنند، سکانس های مربوط به ایستگاه پمپ بنزین و جنگل در کالیفرنیا فیلمبرداری شد، سکانس راهرو و اتاق متل را در استودیوهای مخصوصی در لندن گرفتیم، و سکانس پلکان هم در یک هتل زیبای سبک ویکتوریا در برایتون ضبط شد.

هر سکانس به طور مبهمی آغاز می شود و بعد از چند لحظه تغییر کوچکی در آن ایجاد می شود که حس و حال صحنه را به طور نمایشی تغییر می دهد. هر سکانس اشاره به فیلمی دارد، که بعضی خیلی مشهورند و بعضی دیگر نه چندان. قصد ما اشاره به فیلم ها یا فیلمسازهای خاصی نبود، می خواستیم خیلی کلی باشد. چالش اصلی پیدا کردن صحنه هایی بود که پتانسیل کافی داشته باشند و طبیعی به نظر برسند.

در این ویدیو هر سکانس با سه پایان مختلف به نمایش در می آید. یک پایان به همان طریقی که دیدیم، بعلاوه دو پایان دیگر که روی هم رفته تعداد سکانس های میان برنامه Film4 را به پانزده می رساند:

و اما درباره چگونگی ساخت سکانس ها:

برای متحرک سازی لوگو از شیوه استاپ موشن استفاده شد. جزئیات لوگو در هر فریم ثابت است و فقط در حرکت سریع و پشت سر هم فریم ها روی صفحه است که به نظر می رسد لوگو دارد حرکت می کند.

تکنیک نوار فیلم شامل حرکت دوربین از سطح سقف به سطح زمین است. ما اول این قسمت را ضبط کردیم، بعد مجموعه این نماها را پشت سر هم قرار دادیم تا به این تکنیک برسیم. چون دوربین قرار بود از سطح سقف به سطح زمین حرکت کند، نمی توانستیم سکانس های مربوط به متل و راهرو را در فضاهای واقعی بگیریم و مجبور شدیم صحنه را طوری بسازیم که کمی از سطح زمین فاصله داشته باشد. برای سکانس جنگل و پمپ بنزین هم مجبور شدیم چاله های عمیقی بکنیم.

نحوه ادغام تصاویر گرفته شده با جلوه های بصری رایانه ای:

میزان VFX استفاده شده در سکانس ها با هم فرق می کرد اما خوشبختانه در مجموع مثل هم به نظر می رسند. سعی کردیم بیشتر کار را در لوکیشن انجام دهیم، با اضافه کردن تعداد درخت ها، حرکت دادن عناصری مثل چراغ سقفی و تایر به صورت دستی، جلوه های میدانی مثل استفاده از آتش (احساس عجیبی دارد وقتی چیزی را که با زحمت بسیار ساخته ای به آتش می کشی!). بعد در مراحل پس از تولید، تکنیک نوار فیلم را ایجاد کردیم، لوگو را درون صحنه جا دادیم، و مجموعه ای از افکت ها و عناصر سر سام آور را خلق کردیم از موارد ساده مثل اتصالی یک لامپ گرفته تا موارد سخت تر مثل شبیه سازی دود و آتش روی تایر در حال حرکت و پیانوی بزرگی که در حال سقوط روی دوربین است.

“الکس باربر” مدیر فیلمبرداری پروژه درباره استفاده از دوربین می گوید:

برای تمام سکانس ها از Arri Alexa استفاده کردیم. لنزها متفاوت بود اما تمام لنزهای ما لنز زوم بودند تا بتوانیم هر جا که لازم بود برای افزایش میزان اثرگذاری حرکت تغییرات میلی متری داشته باشیم. برای سکانس پلکان از لنز زوم جدیدتر Angenieux استفاده کردم تا بتوانم جزئیات تصویر را در مقابل پنجره نورگیر در پس زمینه نما حفظ کنم بدون اینکه بارقه های نور مشکلی ایجاد کنند. برای دیگر لوکیشن ها از لنز زوم Cooke استفاده کردم که تصویر یکدست و گرم تری دارد و احساس سینمایی بودن را به تصویر می دهد.

حال ببینید می توانید تشخیص دهید کدام فیلم ها الهام بخش ساخت این سکانس های میان برنامه کانال Film4 شده اند؟

 

فیسبوک توییتر گوگل + لینکداین تلگرام واتس اپ کلوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *